الخميس، 5 مايو 2011

ألعشق الممنوع

سؤال  مين اللى بيحب مهند؟
اكيد نور
والستات الكتيير اللى كانوا معاه فى مسلسل العشق الممنوع
(ملحوظة صغيرة انا والحمد لله لم اشاهد اى مسلسل من مسلسلات الاستاذ المبجل مهند بس اتحكالى عليهم)
وطبعا نص بنات مصر ان مكنش التلت تربع بيحبوه او نفسهم فى راجل يكون شكله وكان ومازال هو فتى الشاشة الاول الان (الله يرحم انور وجدى ورشدى اباظة وعبد الحليم وغيرهم من شباب مصر )
المهم جريدة الاهرام النهاردة لفتت نظرى للموضوع ده مع طبعا الحكاوى اللى تقريبا كل يوم اسمعها عن مسلسل العشق الممنوع وكتبت الاهرام فى العدد الصادر بتاريخ 5\5\2011 الصفحة الاخيرة بعنوان (احتفال من بلاد مهند ) قصدهم تركيا
ودة فكرنى بموقف حصل معايا شخصيا هو ان انا كنت شغال فى شركة وكان فيه واحد مسئول عن البوفيه المهم كان فيه ورق عايز يصور ولما قلت لمسول البوفيه انزل صور قالى لا انا مش نازل انا قاعد مستنى مسلسل (نور) ان بحسبه بيهزر قالى دا انا مستنيه من بدرى دى الحلقة مية وحاجة وطلع انه بيشتغل حارس امن على عقار باليل ومبيشتغلش الصبح وانه ساب شغل قبل كدة بسبب المسلسل
صممت برضة انه يروح يصور الورق وغيرت المحطة ووالله ده مش بسبب تحكم فية او حاجة بس ليه نضيع مستقبلنا بسبب حاجة تافهة زى كدة
ايوة فيه بيوت بتنهد بسبب (مهند ) ياريت متقلوليش انى مكبر الموضوع
الموضوع زاد عن حدة جدا
دا حتى (مهند) عرفت انه طالع فى المسلسل الاخير بيحب الستات كلهم اللى موجودين فى المسلسل وهما بيحبوه
هو معاه حق فى المزز اللى بيطلعوا معاه يعنى الصراحة يتحبوا من اول نظرة (اعوذ بالله من الشيطان )
المهم نرجع لموضوعنا
ويقولولى بس مهند طالع فى دور غريب شوية بس فى مسلسل (نور ) ملوش مثل هو اه طالع العوبان بس برده عسل
ده مسموش العوبان ده اسمه (خيانة) واحد طالع يحب الستات كلهم ايه قلبه كبيير قوى كدة
مانا قلبى كبيير قوى ومبحبش غير واحدة
والله انا مش متغاظ منه عشان عنيه خضراء وامورواللى عارفنى عارف ان انا  برضه عنيا خضراء واحلى منه اه فى نظر بعض الناس ...بس حلو
الموضوع ان انا والله خايف على الاسر المصرية من التفكك والمشاكل بقا كل همنا مهند ونور ويا ريت الاقى راجل زى مهند ويا ريت الاقى بنت زى نور
يا ريت نفوق ونعيش الواقع  الجو اللى المسلسلات دى اخدتنا فى مش حقيقى احنا اللى بايدينا نخلق هذا الجو
لو الزوجة اطاعة زوجها والزوج احترم زوجته اكيد الحب هيسود
هو ليه الزوج والزوجة لما يكبروا فى السن ويخلفوا اولاد ليه مبيسمعوش بعض كلام حلو ليه الحياة لهتهم واتجهوا الى شى اخر يوصل الكلام بطريقة غير مباشرة
ليه الناس الكبيرة هم الفئة الاولى مشاهدة لهذا المسلسل
ياريت ننظر الى واقعنا ونبدء حياتنا وناسساها على الحب اكيد هنكون احسن من الف( مهند) وهى هتكون اجمل من مليون (نور)